FAQ

Meest gestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Vul dan het contactformulier in.
NHMR is gespecialiseerd in middel- en grote diesel- en gasmotoren voor industriële en scheepvaart toepassingen. Bromfietsmotoren hebben vaak geperste big-ends met rollenlagers waar wij u graag voor doorverwijzen naar een specialist.

Dat hangt af van merk, grote en complexiteit van het werk. Tussen ‘klaar terwijl u wacht’ tot het vlakken van een losse cilinderkop of wel meer dan een jaar voor de revisie van een speciale motor waarvan de onderdelen heel slecht leverbaar zijn of zelfs nieuw gemaakt van moeten worden.

Ja, hoewel we graag alle motoronderdelen zelf uitzoeken en bestellen heeft dat onder sommige omstandigheden zelfs onze voorkeur. Bijvoorbeeld bij zeer lastig te verkrijgen onderdelen van antieke of klassieke (hobby) motoren. Helaas kunnen we op de montage van zelf aangeleverde onderdelen geen garantie geven.

Wij adviseren in dit geval  om een scheeps-/ jachtwerf of een bedrijf direct aan het water gelegen. In opdracht van deze specialistische bedrijven die ook uit- en inbouwen, voeren wij vaak de deelrevisies uit. Voor de beroeps- en bedrijfsvaartuigen verlenen wij wel alle diensten op (wereldwijde) locaties.  

Dat zou kunnen maar het revisiebedrijf kan deze vaak voor een net zo scherpe of zelfs betere prijs leveren. Ook kunnen onze specialisten u van technisch advies voorzien en soms alternatieven aanbieden. Voor echte de on-liners hebben we ook een eigen webshop: www.dutchengineparts.nl

Nee, uitsluitend 4-takt benzine-, diesel-, gas en alternatief brandstof (zuiger)-motoren. 

Wij willen graag adviseren in de aanschaf van speciaal gereedschap maar kunnen dit helaas niet uitlenen. 

In de meest gevallen zou dat goedkoper kunnen zijn dan een complete revisie. Je weet echter nooit wat je krijgt en je zult in de praktijk geluk moeten hebben met een goed exemplaar van een gelijk type.

NHMR levert als alternatief naast revisie uitsluitend nieuwe motoren en onderdelen in geval de motor niet meer te herstellen is als gevolg van grote schade. Ook leveren wij nieuwe industrie- en scheepsmotoren voor eerste montage en voorzien we machinebouwers en scheepswerven van uitgebreid advies hierover.

Nee, tuning is een vak apart. Daarvoor verwijzen wij u graag door naar bedrijven die hierin zijn gespecialiseerd.

Ja, machinale bewerkingen zoals het slijpen van de krukas of het boren en honen van cilinders maar ook deelrevisies zoals cilinderkop of brandstofpomp revisie voeren wij graag voor u uit.